czwartek, 12 lutego 2015

Słodkie gniazdka

W zeszłym roku na ten wyjątkowy dzień w roku kiedy mało kto liczy kalorie podzieliłyśmy się z Wami poradami i przepisem na pączki.
Jednak istnieje wiele innych słodkości, którymi raczymy się obficie w tłusty czwartek.
Ja osobiście jestem amatorką gniazdek, więc w tym roku postanowiłam zrobić je sama i przygotować dla Was przepis.

Składniki (na około 25 małych gniazdek)
-pół szklanki wody
-50g masła
-100g mąki
-szczypta soli
-2 jajka
-olej do smażenia

Potrzebne będą także rękaw cukierniczy z tylką (końcówką) oraz papier do pieczenia.

Ciasto na gniazdka  robi się dość nietypowo, ponieważ jest to ciasto parzone.
Na początek gotujemy w garnku naszą osoloną wodę z masłem. Kiedy całość zacznie wrzeć zdecydowanym ruchem wsypujemy mąkę i mieszamy aż do uzyskania jednolitej masy.
Odstawiamy na kilka minut do ostygnięcia.

W tym czasie z papieru do pieczenia wycinamy kwadraty o boku ~10cm.

Kiedy ciasto ostygnie wbijamy do niego jajka i miksujemy.
 Finalnie ciasto powinno wyglądać tak:


Tak przygotowane ciasto przekładamy do rękawa i wyciskamy kółeczka na wcześniej przygotowany papier.


Gniazdka wykładamy papierem do góry na rozgrzany olej i po kilkunastu sekundach ściągamy papier. Przepis sugerował aby smażyć gniazdka około 3-4minuty z każdej strony, ale gniazdka zrobiły się bardzo suche. Po 40-60 sekundach smażenia z każdej strony ciasto  w środku nie jest już surowe, a gniazdka mają piękny, złoty kolor.


Usmażone gniazdka wykładamy na ręcznik papierowy do odsączenia, a kiedy wystygną malujemy je lukrem przygotowanym w ulubiony sposób. Mam nadzieję, że i wam te małe rozpusty przypadną do gustu tak samo jak mi :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Buttons